Toimitusehdot
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä
Akvaariolinna (Suomen akvaariopalvely Oy), y-tunnus: 0628885-0, osoite: Tiilenlyöjänkuja 3. 01720 Vantaa; myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 08.11.2024 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
Toimitusehdot lyhyesti:
1. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus (poislukien kasvit, eläimet ja tilaus/valmistetut erikoistuotteet).
2. Tuotetta, jota löytyy varastosta on toimitusaika 1 - 4 arkipäivää ja EU -alueelle 1 - 7 arkipäivää. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä. Tilaustuotteiden toimitusaika on noin 1 - 14 arkipäivää. Mikäli tuotteen saatavuuden kanssa on poikkeuksia, ilmoitamme asiasta asiakkaalle mahdollisimman pian. Pyrimme lähettämään kaikki tuotteet yhdelläkerralla, joten jos tilauksessa on mukana tilaus tuotteita lähetys lähtee meiltä tilaustuotteiden saavuttua jos asiasta ei ole sovittu erikseen muuta.
3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä akvaariolinna.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse info@akvaariolinna.fi tai puhelimitse 0400 387 400 (ti - la 10-18 )
4. Akvaariolinna.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Akvaariolinna.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Akvaariolinna.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
Tarkemmat toimitusehdot
1. Toimitusaika
Tuotteidemme toimitusaika on 1 - 4 työpäivää suomeen ja EU -alueelle 1 - 7 arkipäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.Tilaustuotteiden toimitusaika on noin 1 - 14 arkipäivää. Mikäli tuotteen saatavuuden kanssa on poikkeuksia, ilmoitamme asiasta asiakkaalle mahdollisimman pian.
Pyrimme lähettämään kaikki tuotteet yhdelläkerralla, joten jos tilauksessa on mukana tilaus tuotteita lähetys lähtee meiltä tilaustuotteiden saavuttua jos asiasta ei ole sovittu erikseen muuta.
Kasvien ja ruokaeläinten kanssa tilauksen toimitus aikatauluun vaikuttaa myös sää. Kovilla pakkasilla emme lähetä kasveja tai ruokaeläimiä.
2. Toimitustavat
Nouda lähetyksesi akvaariolinnan myymälästä, myymälän aukioloaikojen mukaan. Ilmoitamme asiakkaalle tilauksen valmistumisesta sähköpostilla tai puhelimitse.
Nouda tilaamasi tuotteet omasta Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi Postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen. Postin pakettiautomaatista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti.
Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.
Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä.
Postin lähetyksien kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin, kun lähetämme paketin.
Postin rullakkorahtina lähetämme kaikki suuret tuotteet, jotka eivät mahdu postipakettiin tai yksittäisen tuotteen paino ylittää postipaketin maksimipainon (25 kg). Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Posti vielä kuljetuksen toimituksen jälkeen rullakon mukanaan pois. Huomioithan että posti kuljettaa lähetyksen kotiovelle, kuljettaja ei auta lähetyksen siirtämisessä sisälle.
Postin lavarahtina toimitamme kaikki tuotteet jotka eivät fyysisesti mahdu tai niiden kuljettamisen ei ole turvallisesti mahdollista postin rullakossa. Huomioithan että posti kuljettaa lähetyksen kotiovelle, kuljettaja ei auta lähetyksen siirtämisessä sisälle.
Maksutavat
Paytailin maksupalvelusta löydät seruaavat maksutavat:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Mobilepayllä maksat tilauksesi kätevästi mobiilimaksuna.
Op lasku, Op tililuotto ja Walley Kun valitset maksutavaksi laskun ja sinulle myönnetään laskumahdollisuus, saat tilatut tavarat itsellesi ennen niiden maksamista. Voit maksaa koko laskun summan kerralla tai, jos sinulle myönnetään mahdollisuus maksaa tililuotolla, jakaa maksun pienempiin osiin maksamalla ainakin laskussa mainittavan vähimmäissumman eräpäivään mennessä. Kuluttaja tekee itse Paytail maksuportaalissa sopimuksen valitun toimijan kanssa ja huolehtii omasta maksu velvollisuudestaan maksupalvelulle. Akvaariolinna ei voi vaikuttaa siihen myöntääkö lasku- tai osamaksupalvelu kuluttajalle tätä palvelua.
4.Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
5. Palautusoikeus ja tuotevaihdot
Tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Samoin tuotteen myyntipakkuksen tulee olla ehjä. Palautus oikeus ei koska eläviä kasveja, ruokaeläimiä, pakasteita tai tuotteita jotka on tilattu tai valmistettu asiakastavarten.
Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info@akvaariolinna.fi tai puhelimitse numeroon 0400 387 400 (ti - la 10.00 - 18.00).
Pyydämme palauttamaan tuotteet postin asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Akvaariolinna, tiilenlyöjänkuja 3, 01720 Vantaa
Postin asiakaspalautus numerolla 671251
Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimitus- ja palautuskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.
Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:
- Palautuksen syyn (ei pakollinen, mutta toivomme palautetta jotta voimme kehittää toimintaamme)
- Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
- Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin alkuperäiselle maksutavalle vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahd. erotuksen). Samoin voimme hyvittää tilauksen myös lahjakorttina verkkokauppaan.
- Rahojen palautus tehdään aina alkuperäiselle maksutavalle, käyttäen paytrailin palvelua.
Käsittelemme palautukset niiden tulojärjestyksessä ja tarkistamme palautettujen tuotteiden kunnon niiden saavuttua. Varmistuttuamme tuotteiden palautus oikeudesta ja kunnosta palautamme tilauksen maksun alkuperäiselle maksutavalla. Vähennämme palautettujen tuotteiden arvosta todellisesti syntyneet kulut. Kuluja ovat lähetyskulut, palautuskulut, valitun maksutavan kulut ja maksun palautuskulut.
6. Reklamaatiot
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info@akvaariolinna.fi tai soittamaan 0400 387 400
7. Tilauksen peruminen
Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen Info@akvaariolinna.fi tai soittamalla numeroon 0400 387 400 Pyrimme ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Akvaariolinna.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan alkuperäiselle maksutavalle.
8. Yhteystiedot
Akvaariolinna / Suomen akvaariopalvelu oy
Tiilenlyöjänkuja 3
01720 Vantaa
puh. 0400 387 400
sähköposti: info@akvaariolinna.fi
9. Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja mutta kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Tilatessasi helposti särkyviä tuotteita, kuten akvaarioita tulee lähetys tarkistaa jo ennen kuin tavaran ottaa vastaan postin toimipisteessä. Tee tarvittaessa reklamaatio heti noutopisteellä (mieluiten henkilökunnan kanssa) ja lähetä kopio reklamaatiosta meille: info@akvaariolinna.fi. Reklamaation käsittely etenee tämän jälkeen meidän ja kuljetusliikkeen välisenä asiana. Saatuamme reklamaatio kopion saamme lähetettyä teille uuden korvaavan lähetyksen mahdollisimman pikaisesti.
Jos reklamaariota ei tehdä postille tuotetta noudettaessa tai kuljettajan läsnäollessa katsoo posti pääsääntöisesti että asiakas on vaurioittanut tuotetta itse.
10.Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät verot, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Jos tuote tiedoissa mainittu hinta tai kuvaus on oleellisesti väärä tuotteen kohdalla pidämme oikeuden olla lähettämättä tuotetta asiakkaalle. Olemme asiasta erikseen asiakkaaseen yhteydessä ja sovimme joko rahojen palautuksesta tai vastaavan tuotteen lähettämisestä.
11. Tilauksen noutamatta jättäminen
Tilauksen noutamatta jättäminen on sopimusrike, ei asiakaspalautus. Noutamatta jätettyä lähetystä säilytämme maksimissaan lain vaatiman 6 kuukauden ajan, jonka jälkeen se katsotaan meille luovutetuksi ilman korvaus velvollisuutta. Voimme lähettää noutamatta jätetyn tilauksen asiakkaalle uudelleen, asiakkaan maksettua palautuksesta koituneet kulut ja maksettua uudelleen lähetyksestä koituvat kulut.
Lue lisää postin lähetysten noudosta ja noutoajan pidentämisestä
12. Vastuunrajoitus
Akvaariolinna (Suomen akvaariopalvelu Oy) ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet aina sopimalla, joten otathan aina ensin yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.
Lähtökohtaisesti pyrimme aina kuitenkin löytämään molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun asiakaspalvelumme kautta.